Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشبازی و کنسول

حل مشکل وصل نشدن نینتندو سوئیچ به وای فای

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با وجود مشکل وصل نشدن نینتندو سوئیچ به وای فای، نمی توانید چیزی دانلود کنید، به حالت چند نفره بازی دسترسی داشته باشید یا از چت صوتی استفاده کنید. در نتیجه انجام بازی ها دشوار می شود.

نینتندو سوئیچ می تواند از ابتدا به اینترنت متصل نشود یا مدتی پس از اتصال، دچار قطعی نت شود. راه حل های زیر برای حل مشکل وصل نشدن نینتندو سوئیچ به وای فای، به روی کنسول های نینتندو، سوئیچ لایت و مدل OLED جوابگو است.

دلایل وصل نشدن نینتندو سوئیچ به وای فای

برخی از دلایلی که کنسول شما به اینترنت متصل نمی شود یا اتصال ثابتی ندارد عبارتند از:

  • سرویس نینتندو سوئیچ آنلاین یا دیگر سرویس ها قطع هستند.
  • اتصال وای فای شما دچار مشکل و قطعی است.
  • کنسول شما از مودم دور است.
  • کلید امنیتی شبکه اینترنت شما ناسازگار است.
  • یک فایروال مانع از دسترسی سوئیچ به شبکه شما می شود.

برای حل مشکل وصل نشدن نینتندو سوئیچ به وای فای چه باید بکنیم؟

راه حل های زیر را دنبال کنید تا سوئیچ تان دوباره آنلاین شود. اگر هیچ یک از روش های زیر مشکل شما را حل نکرد، بهتر است با پشتیبانی اینترنت یا متخصص کنسول های بازی تماس بگیرید.

1. بررسی سرورهای نینتندو

بررسی کنید و ببینید آیا سرورهای خود نینتندو سوئیچ قطع شده اند یا نه. یک قطعی سرور داخلی یا جهانی می تواند دسترسی همه به بخش آنلاین را قطع کند. برای این کار می توانید از تیک تاک، توییتر یا کاربران دیگر کمک بگیرید.

2. برای حل مشکل وصل نشدن نینتندو سوئیچ به وای فای، کنسول را به مودم نزدیک کنید

اگر سوئیچ لایت یا هر کنسول دیگری که می تواند جا به جا شود دارید، بهتر است مکانش را جا به جا کنید و نزدیک مودم قرار دهید. اینگونه دستگاه، سیگنال های بیشتری دریافت می کند.

3. بررسی اینترنت و وضعیت شبکه

چنانچه مشکل از کنسول و سرورهایش نبود، بهتر است وضعیت اینترنت شبکه خود را بررسی کنید. ممکن است اختلالی در اینترنت وجود داشته باشد که موجب وصل نشدن نینتندو سوئیچ به وای فای شده است.

4. نینتندو سوئیچ را ری استارت کنید

خاموش کردن دستگاه به جای قرار دادن آن روی حالت sleep، می تواند برخی از مشکلات را حل کند. دکمه power روی کنسول را حدود پنج ثانیه نگه دارید تا یک منو باز شود، سپس power options را بزنید. در این بخش با انتخاب turn off کنسول را خاموش کنید.

5. برای حل مشکل وصل نشدن نینتندو سوئیچ به وای فای، مودم را ری استارت کنید

فرقی ندارد اینترنت شما وصل است یا اینکه کار نمی کند، بهتر است برای حل مشکل مودم تان را یک دور خاموش روشن کنید تا ری استارت شود. برای این کار سی ثانیه مودم را خاموش کرده و پس از آن دوباره روشن کنید.

6. اطمینان یابید امنیت وایرلس تان سازگار است

شما باید اینترنت خانگی تان را با WEP یا WPA رمز گذاری کنید تا اطلاعات و اتصال تان امن باشد. با اینحال هر رمز گذاری ای مشکل وصل نشدن نینتندو سوئیچ را حل نمی کند. کمپانی نینتندو لیست سازگاری ها را منتشر کرده تا کاربران کار راحت تری داشته باشند.

مشکل-وصل-نشدن-نینتندو-سوئیچ-به-وای-فای

7. اتصال سیمی را امتحان کنید

کنسول سوئیچ و لایت نمی توانند از ابتدا اتصال اینترنتی سیمی داشته باشند. شما باید یک آداپتور LAN خریداری کنید تا به لحاظ مکانیکی امکان وصل شدن به وای فای فراهم شود. مدل OLED این پورت را از ابتدا دارد. برای سوئیچ لایت به یک استند USB برای ساخت پورت و متصل کردن آداپتور نیاز دارید.

8. تنظیمات firewall خود را بررسی نمایید

فایروال نتورک شما ممکن است باعث وصل نشدن نینتندو سوئیچ به وای فای و سرویس ها شود. شما می توانید دستگاه را روی DMZ قرار دهید تا از باقی دستگاه ها جدا شود و بایپس فایروال را دور بزنید. در صفحه پشتیبانی خود نینتندو نحوه تغییر این تنظیمات توضیح داده شده.

9. فوروارد پورت های شبکه

با ارسال پورت ها از طریق روتر می توانید اطمینان حاصل کنید که نینتندو سوئیچ شما می تواند به تمام پهنای باند مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. مشخصات باز کردن و تخصیص بخش های شبکه شما به سوئیچ ممکن است بسته به تنظیمات سخت افزاری شما متفاوت باشد، اما اساساً نیاز به ورود به روتر یا مودم و تغییر چند شماره دارد.

اگر هیچ یک از راه حل های بالا کار نکرد، بهتر است کنسول خود را پیش تعمیرکار ببرید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا